Nya Edtest är här: Introduktion i den digitala plattformen

Start:  2024-05-07  15:00
Slut: 15:45

Plats: Online  

Nu har vi lanserat ett mer mer relevant Swedish Edtest, med en mer digital testslinga som ger bättre förutsättningar för enskilt och gemensamt reflekterande utifrån aggregerade resultat och som också ger er på huvudmannanivå underlag och möjlighet att säkerställa att ni har det ni behöver, använder läromedel/lärresurser som tänkt och kan vara trygga i att ni valt dem utifrån ett tydligt vetenskapligt stöd och pedagogiskt värde. Vi har också uppdaterat stödmaterialet med AI-relaterade frågor och reflektionsfrågor

  • Återkommande tillfällen under vt 2024 (digitalt)

En kort introduktion av ”nya” Swedish Edtest där vi går igenom hur den digitala plattformen fungerar, med dess nya funktionalitet och uppdaterade metodstöd. Vi visar också hur ni kan använda verktyget för att arbeta såväl på egen hand som tillsammans i olika konstellationer. Vi räknar med cirka 30-40 min för genomgång och tid för frågor.

Datum: 7/5
Tid: 15:00-15:45
För vem: alla användare av Edtest.

Anmälan här. (fler datum finns tillgängliga, se mer under anmälningslänken)
Om du inte kan någon av tillfällena, kontaktar vi dig gärna när fler erbjuds (se anmälan).


Kommande händelser

EdtestTalks för Edtech

2025-01-20 , Online  

Informationsmöte: Hälsofrämjande skoldag

2025-01-22 , Online  

EdtestTalks: Fokus läsförståelse: tankar bakom design av lärverktyg

2025-01-28 , Online  

Ifous mötesplats: Behovsbaserad styrning

2025-02-04 , Online  

Ifous mötesplats: Beprövad erfarenhet – vad är det?

2025-02-05 , Online  

Februari 2025 Edtest: Introduktion av nya plattformen

2025-02-24 , Online  

Ifous mötesplats: Styra för verksamhetsutveckling i förskolan

2025-03-04 , Online  

Ifous mötesplats: Fritidshemmens naturliga roll i huvudmannens SKA

2025-04-01 , Online  

Ifous mötesplats: Kognitionsvetenskap – vad är det?

2025-04-10 , Online  

Ifous mötesplats: Styrning och centrala strukturer för att sätta elevhälsoarbete i fokus

2025-05-13 , Online